Mededeling 4b + filmpjes + foto's excursie

Beste ouders,

Bedankt voor de fijne gesprekken deze week. Het is fijn om te delen/horen hoe het met uw kind gaat. Het is elke dag weer fijn om met uw kind/de groep te werken! Ik ben blij met zo’n gezellige, leergierige en prettige groep! :)
In dit bericht vindt u twee filmpjes van afgelopen tijd. In het eerste filmpje de excursie naar het ’Museum van de 20e eeuw’. Het was een leerzame ochtend en hebben nog meer geleerd over het geschiedenisthema ’wanneer was dat?’ In het andere filmpje is van alles te zien (staan wel door elkaar), zoals: samengym, thema in de klas, muzikale optredens, atelier, periodetaak en (choco)fossielen. Sommige fragmenten in de video zijn geloof ik al eerder gedeeld.
Morgen krijgen de kinderen veel spullen mee van het thema (ook hun breekbare fossielen van gips/dino’s van klei). Ook alle luizenzakken gaan mee, zodat deze gemaakt en/of gewassen kunnen worden. Graag maandag na de vakantie weer meenemen. Morgen hebben de kinderen ook BSB
Na de vakantie gaan we aan de slag met het schoolthema Roald Dahl Rocks! Heeft iemand een langspeelplaat of platenspeler die we kunnen bekijken (en misschien wel mogen gebruiken? We gaan ons gedeeltelijk richten op de muziek/kinderliedjes van vroeger. :) De lp/speler mag morgen of maandag na de vakantie meegenomen worden. Ook walkman met cassettebandjes of discmans zijn welkom! En heeft u een favoriet klassiek (Nederlands) kinderliedje van vroeger zoals ’De kat van ome Willem’ of iets dergelijks? Laat het weten via dit bericht en misschien kan ik het gebruiken tijdens het schoolthema. :)

Tot morgen + fijne vakantie (alvast)

WhatsApp Image 2020-02-12 at 08.09.23 (2) WhatsApp Image 2020-02-12 at 08.09.23 (2)