Hulp nodig?

Coronavirus

Vanuit allerlei instanties wordt hulp, begeleiding en informatie verzonden om u te helpen in deze situatie van thuisonderwijs.

Het thuisonderwijs zal in het ene gezin soepeler verlopen dan het andere. Iedere situatie is namelijk anders.

In dit bericht delen wij informatie met u vanuit:

Onze GGD

Indien de huidige situatie stress en wrijving oplevert. Hoe ga je hier mee om? Hoe zorg je ervoor dat de situatie niet uit de hand loopt? Wat doe je als het wel gebeurt? Merk je als ouder wanneer je grens bereikt is? De GGD Hollands Noorden biedt ouders een luisterend oor en praktische tips.

Ons samenwerkingsverband

Hoe praat je met je kinderen over het coronavirus? Bijvoorbeeld als zij erg jong of angstig zijn. Het zijn spannende en ook onwerkelijke tijden, de scholen gaan dicht en we proberen zoveel mogelijk om sociaal contact te vermijden. Kinderen zijn vanaf nu – zoveel als mogelijk – thuis. Hoe leg je hen uit wat er aan de hand is? Hoe praat je met hen over de impact van het coronavirus? Je leest het in dit artikel.

Onze jeugd- en jongerenwerkers in de wij

We werken met zijn allen zo veel mogelijk thuis en gaan zo min mogelijk naar buiten. Maar dit betekent ook dat verveling op de loer ligt. Daarom in deze ‘Nieuws in de Wijk’ wat tips om deze tijd als gezin door te komen.