Een bijzondere dag vandaag, Bevrijdingsdag

De afgelopen weken zijn onze groepen 7&8 druk geweest met het interessante en indrukwekkende thema, De Tweede Wereldoorlog. Een verhaal dat we onze leerlingen blijven vertellen. Ze hebben veel geleerd en ervaren over dit onderwerp: de Eerste Wereldoorlog, het begin van de Tweede Wereldoorlog, het verzet, de Jodenvervolging, D-day, Anne Frank en de bevrijding zijn er nog maar een paar.
Bijzonder is dat we van alle kinderen prachtige presentaties over deze onderwerpen hebben gezien. Hier kunnen ze heel trots op zijn! Daarnaast hebben ze gewerkt aan de verschillende projecten: het vervalsen van paspoorten voor het verzet, het verzet van de Bangert, het maken van een VIP uit de Tweede Wereldoorlog, een filmscène uit de film De Vrijheid, een gastspreker die de Tweede Wereld Oorlog heeft ervaren en er zijn filmpjes gemaakt met het Greenscreen.

F10BF35E-B27D-439C-9450-F8A36CFFBC20 F10BF35E-B27D-439C-9450-F8A36CFFBC20