Roald Dahlschool start met ruim 400 kinderen én een verdwaalde kat

Het team en de kinderen zijn vol enthousiasme gestart met het nieuwe schooljaar. Jongste kleuters, en kinderen die naar de Bangert Oosterpolder verhuisd zijn, maken voor het eerst kennis met onze school en hun klasgenoten. Het is mooi om te zien dat deze kinderen warm zijn ontvangen. Zelfs een verdwaalde buurtkat voelde zich de hele week bij ons thuis.

Wij willen graag bereiken dat elk kind het gevoel heeft dat het erbij hoort. In de eerste schoolweken besteden wij daarom veel aandacht aan het groepsproces. De lessen van de Vreedzame school helpen ons hierbij. Het samen werken aan een positief werk- en speelklimaat staat hierbij centraal. Ouders kunnen over de onderwerpen van de vreedzame school in gesprek gaan met hun kind aan de hand van de kletskaarten die op onze website staan.

Zoals wij bij elkaar horen in de groep en de school, horen ook de jongste kinderen van 0-4 jaar bij de Roald Dahlschool. Wij werken intensief samen met het team van de SKH, in ons gebouw, en het team van Kinderopvang ’t Herdertje op de Noorderdracht. Met beide partners stemmen wij onderwijs, opvang en opvoeding op elkaar af.

Eind september starten we weer met onze kennismakingsochtenden. Deze zijn bedoeld voor nieuwe ouders van een kleuter die in schooljaar 2023-2024 voor het eerst naar school gaat. U kunt zich aanmelden op onze website www.roalddahlschool.nl

Graag tot ziens!

kat (1) kat (1)