• Nieuwsbrieven
  • Uw kind in de hoofdrol!
  • Thematisch onderwijs
  • Vreedzame school
  • Ons team
  • Onze vakdocenten
  • Onze resultaten
  • Meer dan onderwijs
  • Het verhaal achter onze naam
  • Schooltijden & vakanties
  • Schoolgids & jaarkalender
  • Aanmelden
  • Wat is Daltononderwijs?
  • Uw kind in de hoofdrol!
  • Het ontstaan van Daltononderwijs
  • Het portfolio
  • Kinderopvang
  • Nieuws
  • Nieuwsbrieven
  • Medezeggenschapsraad
  • Oudervereniging
  • Privacy
  • Protocollen
  • Zorg en ondersteuning
  • Onze resultaten
  • Aanmelden
  • Kennismaken
  • Kennismaken voor professionals

De resultaten van ons onderwijs

Niet alle opbrengsten van ons onderwijs zijn meetbaar, veel is merkbaar

 

Onze meetbare resultaten

Wij verantwoorden ons onderwijs met de resultaten van de Eindtoets die de kinderen in groep 8 maken. Hierin worden de vaardigheden getoetst op de gebieden lezen, taal en rekenen. De sociale veiligheid verantwoorden we middels de speciale leerlingvragenlijst. 

NB. in het schooljaar 2019-2020 is de afname van de Eindtoets landelijk geannuleerd als gevolg van de pandemie. 

 

Lezen, taal en rekenen

De ondergrens van de eindtoets is 80. Wij scoren daar al jaren ruim boven. 

Doel van het onderwijs in Nederland is dat alle kinderen, althans minimaal 85%, het 1F niveau halen. Met dit niveau kan ieder kind goed instromen in het VO.

Daarnaast geldt een schoolspecifiek doel voor het percentage kinderen dat het niveau 1S/2F haalt. Dat is voor ons op 52% gesteld. In onderstaande afbeeldingen ziet u dat onze scores 1S/2F hoog genoemd mogen worden. 

Score eindtoets 2018-2019 t.o.v. ondergrens

referentieniveau rekenenreferentieniveaus lezenreferentiniveau taal

 

Sociale veiligheid

De mooie resultaten van de vragenlijsten van onze groepen 8 geven we hieronder weer. Daarbij geven we per score aan hoe deze geinterpreteerd dient te worden. 

sociale veiligheidsbeleving groep 8sociale veiligheidsbeleving groep 8

 

Onze uitstroomgegevens

In onderstaande tabel is aangegeven hoeveel procent van onze leerlingen in juli 2020 is uitgestroomd naar de verschillende onderwijsvormen van het voortgezet onderwijs. Tevens staan de voorlopige adviezen voor schooljaar 2021 vermeld. Deze adviezen kunnen nog worden bijgesteld naar boven na afronding van de eindtoets 2021.

VMBO-basis

VMBO-b/k

VMBO-kader

VMBO-G/T

VMBO-T

VMBO-T/HAVO

HAVO

HAVO/VWO

VWO

2021

1,2%

1,2%

3,1%

1,2%

16,6%

10,8%

18,7%

13,0%

28,2%

2020

2,2%

0%

6,5%

6,5%

21,7%

15,2%

21,7%

6,5%

19,6%

 

 

Natuurlijk wilt u het beste voor uw kind.
Enthousiast geworden door ons verhaal? 

 

Maak kennis met de Roald Dahl

 

Portfolio's

Een kindeigen groeidocument

 

Onze merkbare resultaten 

Al onze leerlingen houden hun ontwikkeling bij in een portfolio. Naast dat zij hierin reflecteren op hun eigen werk, kijken ze ook naar de stappen die zij zetten op het gebied van samenwerken, verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en reflectie. 

Twee keer per jaar presenteren de leerlingen dit portfolio aan hun ouders. Met behulp van onze vragenkaartjes kunnen ouders een mooi gesprek voeren met het kind over de ontwikkeling.

De leerkrachten voegen een persoonlijk verslag over de ontwikkeling van het kind toe aan dit portfolio, naast dat zij per leerling de ontwikkeling op de kernwaarden: samenwerken, verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en reflectie invullen.

 

Impressie van de portfoliopresentaties

 

Van verhaal, naar activiteit, naar reflectie, naar portfolio

Hoe bekijk ik het portfolio?

Portfolio en nieuw lesmateriaal

 

Meer weten over

Wat zijn de Daltonkrnwaarden?

Meer informatie over het portfolio

Zorg en ondersteuning

Algemene contactgegevens

Meetketting 1 1689 XD Hoorn - Zwaag
0229-845002
info.roalddahlschool@stichtingpenta.nl

Specifieke contactgegevens

Routeplanner

Snel naar

AANMELDEN broertjes en zusjes

KENNISMAKEN EN AANMELDEN

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, te verbeteren, om het gebruik van sociale media mogelijk te maken en informatie van derden te tonen.

 

Wij zijn een PENTA-school

Stichting Penta